Monday, March 14, 2011

Mainan Allesya Lagi...:D


With New Kitchen Set..She said..thanks mama..oh..so sweet..:D

Semalam 1st time G keje bawa kete..terkial2 aku nak sampai opis..aku rasa, akulah pemandu paling berhemah semalam..sampai sape2 yang nak potong Q pun aku pasrah jer..sape yang ikut belakang aku mesti boring giler..40km/j..so, aku amik masa selepas ditolak campur jammed dan kelembapan aku memandu..hampir 1 jam baru sampai ke Pandan Indah..

Dan disebabkan alang2 dah bawa kete..tetiba terfikir plak dah lama nak belikan Allesya kitchen set *ada kisah disebalik aku kena beli mainan ni..sebab dulu dia pernah main mainan budak lain..yang mak dia saja menunjuk2 kat satu function..siap bawa padahal dah tahu ramai yang bawa anak kat situ..yang aku geram..anak dia berumur 8 tahun dah pun..dah faham bahasa tapi still nak bawa mainan tu..bila anak aku & Asma usik jer periuk belanga dia...terus mak dia speaking omputeh soh anak dia kemas & kira cukup tak barang2nya..

Hot temper aku wei..ingat aku sengkek sangat ker tak mampu beli...Asma dah soh aku G amik bebudak dua orang tu..Muka dia dah bengang..tangan dah cubit aku suruh pergi..anak aku biasalah..kalau dapat mainan..mmg tak mahu lepas..mak dia duduk menceceh soh anak dia check barang2..Tangan siap tunjuk sana sini suruh anak dia kutip..Kecik betul hati aku..Last2 aku terlepas cakap la..Depan2 dia aku berterus terang...

"Ini kakak punya sayang..nanti mama belikan yang lain yer..kita beli yang lebih besar lagi..mama janji k..kita beli dapur yang besar & mahal..Allesya boleh duduk atas dapur tu terus k...Nanti Allesya main ngan Adam je k..mama beli dua"..

Ha!!!amik ko..senyap mak dia tak cakap apa..Angkut barang2 terus blah...Memang aku tersinggung gler kot..dah tahu ramai bebudak..yang ko bawak buat apa..Pastu aku ngan suku sakat kat situ mengutuk sakan lah..macam tak sedar diri plak yang masing2 duduk dalam kawasan islamic..kakaka...

Balik tu aku siap story papa dia..airmata aku sampai mengalir..sedih ati wwooo bila orang bt mcm tu kat anak aku...Papa dia pun bengang jer..*papa akan emo bila ada orang buat anak dia moyok..so papa kata kita G beli..

Kotak sama tinggi ngan tuan dia

Disebabkan aku G keje naik motor..memang tak boleh beli la..tak boleh bawa balik..kotak dia besar sangat..semalam dah bawa kete..jadi aku terus G beli..less 10% baru RM80..aku ingatkan sampai beratus2 rege dia..setakat rege mcm tu pun nak berkira sangat budak2 usik pun tak boleh..Ada juga orang mcm tu..

Jenis aku plak..aku tak kisah kalau orang usik mainan Allesya..selalu anak2 jiran main mainan dia pun..aku tak pernah marah ker apa ker..budak2..biasalah..akan tertarik dengan benda2 mcm tu..kalau tak mahu orang main..simpan aje kat umah..tak payah nak menunjuk2..

Tersenyum riang

So semalam..bila aku usung benda tu naik tingkat 5 nak amik dia..dia dah sengih sampai ke telinga...start dari pukul 6 pm sampai kul 12 mlm..memang dia duduk masak entah apa2..aku biarkan aje..siap buat air kopi untuk papa & mama..

Sebenarnya aku pun teruja tengok mainan dia..hahaha..kecik2 dulu mana ada benda mcm ni..real main masak2 pakai tin susu ngan tempurung jer...

Pagi tadi bangun terus cari dapur dia & disebabkan nak main juga..Papa terpaksa usung set kitchen tu ke umah pengasuh dia..hikhikhik...ikut suka hati la sayang..janji Allesya happy k...We Love U So Much!!!

No comments:

Post a Comment