Wednesday, January 2, 2013

Allesya @ Tadika Riang


 Semalam 02.01.2013, 1st day Nur Allesya Nadia Bt Mazrul Khusairi bersekolah...mula2 dia xnak sekolah kat situ sebab dia asyik cakap sekolah dia dekat Gym..Muka dah mcm cencurut..akhinya berlakulah penipuan dipagi hari..

Asha : Mama, sekolah asha dekat Gym la..
Mama : Bukan, sekolah asha kat sini..kan asha nak sekolah cina
Asha : Ala..asha nak sekolah orang putih
Mama : Yelah, kat sekolah ni semua ada tau..ada cina, ada orang putih, ada melayu..
Asha : Kenapa asha kena sekolah kat sini??
Mama : Sebab sekolah dekat gym xbuka...
Asha : Oooo..nanti kalau buka asha sekolah kat sana
Mama : Haah..
Asha : Yeeee...Ok...

Dasyat giler aku tipu anak aku macam tu..Muka selamba je plak tu..dah la masuk kelas, dia kuar balik sebab takut hantu..teruk betul la kau ni nak oiii...terang benderang kot...

Tapi better dari anak orang lain yang pegang kaki mak xnak lepas..ada yang buat ala2 filem hindustan berguling kat lantai la..Aku terasa umpama Jejak Kasih la plak...suara meraung bersahut sahutan..
Kelakar wokeh!!

Aku pula dah pesan macam2..kalau nak kencing bagitahu teacher..nak minum air amik dalam botol..duduk diam2..jangan nakal2...
Aku bukan tak percaya pada anak aku, tapi aku tak percaya pada diri aku sendiri..kejap lagi kalau aku rasa xconfident je yang anak aku boleh berdikari...harus aku sekali belajar kat situ..

Itupun aku bt2 mcm nak balik..siap turun tangga pastu naik balik..intai ikut celah lubang pintu tengok dia bt apa..kesian pun ada..kawan2 semua berlainan bangsa..tapi dia behave je..saat dia amik botol air & terkial2 nak buka straw..aku dah start nangis...Touching!!!
Dia buat sendiri ok..tapi aku sedih sebab selalu dengar dia sebut..."Mama tolong buka"....

Laju2 aku turun..takut kejap lagi tergila kat situ, lari laju2 & peluk anak sambil sebut...
Uuuuwwwaaa....Ampunkan Mama...Ampunkan mama....Apa kes??Meroyan???hahahah
Bongoks kan..anak masuk tadika je pun..itupun belajar setakat 2 jam..tapi aku syahdu macam nak berpisah bertahun2..Kok Gile Ko Mbakkk...


Sekolah ni Ols School..25 tahun dah pun usia dia..cikgu pun dah muka kedut2..yg tu tak penting..yg penting anak aku jadi orang bijak pandai..chaiyokkk..chaiyokkk...
Yang dekat belakang ada nampak sikit tu la cikgu Allesya..tengok..kan aku dah kata, cikgu dia pakai macam nak pergi pasar..Boleh je mcm tu..

 Nama anak aku kalau dalam bahasa melayu xmuat sebuku..tapi dalam bahasa cina 3 huruf je..Kesian..

 Jangan ditanya kenapa pipiku umpama donut terlebih mauripan..aku pun xtahu...hahahaha

Ok..mood dia baik..mood mama pun baik..so, jom kita makan KFC..tapi jangan selalu..rabak wallet mama tau..walaupun KFC tu bawah bukit sekolah je..

Untuk Allesya : Selamat datang ke alam baru...Moga kamu menjadi anak yang hebat...Mama sayang kamu..

DISEBALIK TABIR


Orang lain beli kasut sekolah anak seminggu sebelum sekolah..aku, dah petang rembang baru nak pg beli..cuak sekejap..xda size..Laju2 drive pergi Giant..nekad! Kalau x ada kasut sekolah, 1st day pergi pakai selipar la jawabnya anak aku..
Barbie blue pink..40 hengget...anak senyum sampai ke telinga..muka mak dah kelabu..depan mata, $$$ menari2...pasrah..


Aku tak pasti, semangat nak pergi sekolah atau semangat nak pakai kasut baru yang baru aku perasan selepas bawak balik..tapak dia bila pijak..kuar la lampu kelip2 warna merah..
Pukul 9.30 mlm dah hanyut..Senang la plak tidurnya...kalau tidak..jenuh bergaduh..tak pejam2 juga mata tu..



Muka budak tak puashati sebab teman bergaduh tidur awal..dok jenguk kakak dekat bawah..selalunya kalau dia tidur, kakak saja je kacau..tetiba terbalik plak..kakak tidur..dia jerit kuat2 pandang kakak..tapi no respon...kakak sudah sampai ke london...
Membawa hati yang lara..bergolek la sorang2 tidur dibantal papa sambil muka melekat ke tilam..sedih la tu...

No comments:

Post a Comment