Tuesday, January 8, 2013

Berubah

2nd weeks Allesya sekolah..camne la rupanya..pagi2 lagi dah pesan kat aku..Mama jangan pergi keje lama sangat tau..Allesya tunggu..Budak ni suka bagi ayat touching..Dahlah mak kau ni jenis cepat sentap..Apapun tak boleh...

Ok, itu bukan topiknya..N3 kali ini nak story pasal berubah..mungkin diri orang lain xperasan kot..hanya diri sendiri je yang tahu..

Jom kita tengok

Waktu Bujang
Ayat paling tepat untuk aku ialah PEMALAS..tahap gaban tau!! Aku kalau jumpa bantal..kau pujuk ajak makan stemboat pun aku tak layan dah..Lepas tu, aku boleh bt Marathon tau..tidur xtanpa henti..bangun sebab xtahan nak membuang je..lepas tu sambung balik..Makan??kenyang sudah dengan mimpi2..cewah!!!ayat xboleh blah..

Itu bab lain, banyak lagi la..sebab tu kawan2 cepat menyampah dengan aku Ajak kuar taknak..ajak lepak taknak..ajak shopink taknak..suka sangat terperuk dalam bilik sewa kotak aku yang bau dia pun dah xlalu nak hidu..Jangan salah anggap, aku bukanlah jenis Puteri Lilin pun..cuma aku cuak nak naik bas ganti2 tu..sekali dia brek..terhumban terus tau...oh!!not my taste ok..

Lagipun ada kisah kelakar kenapa aku jadi rupe gitu . Dulu pernah la cuba2 nak kuar pergi CM..make up setengah jam..jalan kaki dari rumah ke bus stop 15 minit..tunggu bas, 10 minit...pastu, dengan muka selamba bayar tiket RM1 nak pergi ke Stesen LRT Cempaka..Aku budget Stesen tu tepi jalan je..so haruslah nampak kan..Aku duduk dalam bas..lepas sorang2 turun..aku maintain senyap je..mata dah melilau tengok kiri kanan..satu stesen pun aku xnampak..nak tanya malu..
Ok..releks lagi..sudahnya..bas tu dah berpusing balik sampai ke bus stop depan rumah aku..aku dengan selamba tekan loceng & turun..driver bas baru perasan yang aku ada kat belakang..dia tanya nak pergi mana..Aku tipu kata nak pg Cempaka tapi tertinggal HP dkt rumah..pastu turun & balik..Muka berminyak, kaki lenguh..berjelaga satu badan redah terik matahari tegak atas kepaala..BENGANG!!! Buka baju, tidur sampai esoknya..merajuk dengan diri sendiri...hahaha..xda sape yang tahu aku jadi mcm tu..Lepas tu mmg jangan haraplah budak2 rumah nak ajak aku berjimba2..kecuali aku start kereta, sape nak ikut jom!!
Sebabnya aku MALAS nak menyusahkan diri..merayu2 minta nyawa nak terkejar2 naik bas..naik train..
Tak koser aku...

Selepas kawin tak ada anak
Masih mengekalkan XTVT yang sama...kaki tidur..pagi bangun lewat..masak2..lepas makan sambung tidur balik sampai ke petang rembang...malam..lepas makan tidur awal..lepas tu menyesal..Badan naik bagaikan pelampung..mengelembung sana sini...Kemudian baru sedar dirikan..Insaf..start diet..tapi selalunya sekejap je..pastu buat balik..Syaitonirrojim kan..berlambak nak berbisik kat telinga..puiiiii!!!!!

Berkahwin ada anak sorang
Kurang sikit XTVT tu sebab tak sempat sangat..tapi pantang anak tidur..aku pun join sekaki...
Alasann------> Penat wei jaga anak..Yang dah ada anak je tahu rasa dia camne..
Lagipun aku bangun pukul 5 pagi..masak untuk suami nak pergi keje..pastu kelam kelibut nak pergi kerja..bawa kereta manual sangkut dalam jammed..sampai opis tak boleh turun..kaki kejang..
Nanges sesorang...

Berkahwin ada anak dua
Hah!!!nak tidur pun xsempat tau..Macamana la mak aku ada anak 7..Dahlah memasing peel xsemenggah..termasuk aku la tu..hahaha..Aku yang ada anak dua ni pun kadang2 lupa nak makan..Mandi kerbau..bedak..lotion..perfume xsempat nak pakai tau..
Bila Allesya tidur, Airis jaga..bila turn Airis, Allesya plak yang jaga..dua2 peel nak sama je..dengki tengok mak dia terbongkang..

PEMALAS??hilang terus dah..anak2 tidur kau pun nak join..jgn harap..time tu la nak basuh kain, sidai kain, lipat kain yang berbakul2 tu..nak sapu sampah...nak kemas rumah..nak masak..itupun terkejar2..buat keje dah la kena slow2..masing2 telinga lintah...pantang dengar bunyi sikit..cerah je mata...

Skunk dah betul2 berubah kot..sebab anak2..Kalau boleh nak beri 100% komitmen pada rumahtangga..
Aku rasa bukan aku sorang je yang berubah begini..Semua orang akan bt camni juga kalau dia tu betul2 la sedar diri dia tu isteri & ibu..

Kalau jenis yang memang tak sedar2 juga tu..memang xda la jawabnya..
Apapun..itu atas diri sendiri..Kalau korang nak jadi baik..baiklah jadinya..kalau nak jadi jahat..tak payah tunggu esok...skunk pun boleh kan...

Bye (",)

No comments:

Post a Comment