Wednesday, December 29, 2010

Naek 2 KILO..padan muka

Taktau nak gelak ker sedey...itulah sape soh ikut nafsu...kalau boleh nampak makanan..semua nak hadap..kalau orang tua2 dulu kata. -----> BUROK LANTAK..sekarang terimalah natijahnya..baru ada akai..huhuhu...

Seronok sangat bercuti kat kampung halaman sendiri kan..memang dah nawaitu balik nak makan..Emak plak..kalau boleh semua nak sua..maklumlah..anak balik macam orang kebulor...mengalahkan orang afrika dah lagaknya..berhenti keta jer..pas salam peluk cium..terus melawat tapak project..kakaka...tau lah mak aku tu tanam ulam banyak2 sebab anak2 semua memang suka makan..tapi yang aku kutip semua bagai tak hingat dunia apa kes..sudahnya..buat budu..perah limau & potong cili..eemmm..nasik panas beb..2 kali tambah..*malu aku..

Pastu ingatkan blehlah insaf jap..mak aku sua plak nasi himpit..tak makan takut kecik ati..*padahal airliur memang dah meleleh kan..gatai ko ye..siap lagi hadap sepinggan..
Wah..suda berapa puluh ribu kolestrol yang masuk dalam badan ni..oooo..tinggal laki sesorang kat KL supaya takada orang larang nak makan ye..kikiki..

G pekan..lagilah aku lupa daratan..maklumlah..ikan patin masak tempoyak + ikan patin bakar tempoyak..bukan tu saja..sate + laksa..Pastu G Ulu jempul umah abang aku..sempat membakar ikan terubuk + air asam lagi ye..ada plak jeruk maman..*gerun korang tengok makanan pahang kan..entah apa2..tapi bagi aku..sape nak heran..korang punya suker..tapi itulah peberet aku..dari kecik aku makan benda2 tu..makanan kampung..KL xda tau..

Duduk ngan mak aku..ada jer idea nak memasak..aku leh lagi dengan senang ati..memetik sayur2 yang ada kat keliling umah tu buat tumis air jer..eeemmm..licin juga..& yang paling sedap..mak aku siap masak gulai landak..*haah...binatang yang berduri tu..korang tak payah tanya..aku jawab dah benda apa binatang tu..fuh!!..sedap la sesangat..pastu nak balik KL..mak aku sempat bekalkan pulut kuning 2 kilo + rendang opor..wah3!!!..boleh park depan R&R berniaga ni..*yang tu bekal untuk menantu dia..aku tolong bawa balik jer..

Now..aku dah cuak..berat naik 57kg..huhuhu..camner le leh terlajak..selalunya maintain 55kg jer..nak kata apakan..dah namanya pelahap..amik ko!!lainkali buat lagi ye..nampak tak pintu gym tu dah terbuka..ha..rajin2kan la kaki tu berlari..biar semput..jangan biarkan diri tu pakai baju XXL..

Sape yang susah..diri sendiri..Padan muka aku..semalam sampai umah..laki aku kata..muka anak dah jadi 4 segi..tangan pun dah ketak2..aku suap semua makanan kat dia..memang lah tembam..pastu siap tanya lagi nape pipi anak gebu..pipi mama dah kejong..ala..nak kata aku gemuk sama la tu tapi tak sampai ati kan..bagi hint macam tu jer..aku faham la..tak payah nak dalih2..cakap jer gemuk..abis kuat pun aku merajuk takmo makan nasi 2 hari..hehehe..

Tapi aku tak kira, gemuk ker..apa ker..yang aku tau bulan 2 ni.rayer cina, kalau tak ada plan nak G mana2..aku akan terus menuju ke Pahang..lagi lama nak cuti..lebih kurang 7 hari a.k.a seminggu..yeah!!!besh3...

No comments:

Post a Comment