Saturday, December 4, 2010

SAYA BANGGA..


Sudah 28 tahun i simpan benda ni..kemana2 i G pun i still bawa sama..memang terletak elok jer dalam wallet..walaupun dah berpuluh - puluh kali i tukar beg i tapi benda yang satu ni tetap i simpan..dulu cantik lagi la..kertas pun putih bersih...
but after 28 year, ia dah bertukar warna la..

1st nak say thanks sesangat kat my love late father & i lovely mummy coz 2 3 minggu cari nama i untuk beri pada i..walaupun 3 adik beradik i nama bermula dengan 'R' & 3 lagi bermula dengan 'Z' tapi nama i dimulakan dengan cahaya (NOR)..i like my name..

I bangga sebab abah i pandai membaca..orang dulu2 kan ramai yang tak pandai membaca..
dulu i ada kenal sorang budak...kesian kat dia..muka memang cun la..putih gebu..
tinggi lampai..maklumlah kacukan melayu cina..tapi sebab bapak dia mualaf..pastu tak pandai membaca pula..time G register nama dia..disebabkan pelat cina tu masih tebal..mak dia soh bubuh nama SITI RAMLAH...Bapak dia letak nama SITI RUMAH...
Dah register terus bawa balik..sebab tak pandai membaca kan..
so..sehingga sekarang nama dia kekal begitu..kalau aku..mahu mental sepanjang hayat tau..

Dulu abang aku kena juga macam tu..tapi zaman sekarang ni dah isi kat form dulu kan..so jarang la ada mistake..nasib baik abang aku check balik..kalau tidak..anak saudara aku dari nak letak nama 'MUHAMAD RIDUAN' bleh jadi bernama MUHAMAD KIDYAN'..

Walaupun aku tak tahu makna nama aku....selalu juga cari nama aku kat buku2 nama2 dalam islam..dalam internet pun aku selalu search..tapi buat setakat ini masih belum ditemui..tapi heharap ia bermaksud yang baik2 jer.

Ada bukti tau aku didaftarkan ke sekolah kebangsaan pada tahun 1989..aku bangga sebab walaupun kecik2 dulu susah tapi abah tetap dapat hantar kami 7 beradik ke sekolah..
Thanks Abah..

Tertera nama my mum tau..thanks mak coz give me a good life..

No comments:

Post a Comment