Thursday, December 16, 2010

Rezekiku disini

Mungkin la tempat aku ni xboleh diberi award 5S..3S pun belum tentu dapat..Kalau dah dapat 1s tu pun kira macam bermimpi rasanya..Tapi ingin sekali aku tunjukkan kepada kwan2..teman2 dan sesiapa sahaja yang belum tahu bahawa inilah tempat aku mencari rezeki..

Walaupun kecil..chumel & sedikit semak samun..namun aku cukup senang berada disini..dikelilingi buku2 yang kebanyakannya tertera tulisan tangan aku dihalaman VESO page...*sape2 yang xtahu apa itu VESO Page..bleh rujuk pada budak leberi ye..diaorang expert kalau ayat2 macam tu..


Komputer yang ada tu, baru je seminggu duduk ngan aku..selama 6 bulan ni aku guna laptop yang aku rembat dari unit IT..PC aku lingkup time Stoktake yang lalu..baru sekarang bleh guna..kira panjang lagi la umo dia nak berkhidmat untuk aku kan..


Bantal kuning tu hakmilik Asma..dulu time dia suker melepak + mengulor kat tempat aku..itulah bantalnya..ada bukti siap lagi tu wei..hahahah..kantoi...sekarang dia dah tak turun semenjak ada peristiwa hitam berlaku + semenjak makcik cafe tu selalu masak ikan gorang hangit *bau dia memanjang buat aku maigrain..tak pernah dibuat orang memasak dalam aircond & bangunan 17 tingkat..kalau terbako..yang duduk tingkat 10 ni hangus dulu..

Kipas tu memang dah jadi hakmilik persendirian..padahal sampai dah berabuk pun blade dia..bila mau pasang sedangkan tak pasang kipas pun..berbungkus sampai ke kaki..sejuknya macam dah duduk kat Kutub Utara...beruang koala pun minta ampun tak tahan beku kalau gayanya macam tu...

Buku yang lain2 sudah dikeluarkan semalam..badlock dari 4 tahun lepas rasanya..sampaikan dah telah dianggap buku wakaf..nama supplier pun aku dah tak ingat..bos pun sama, memasing tak sure sape yang bagi..hehehe..cop 'DONATION' better dari tak tulis apa2...

Printer pun hasil sumbangan IT..itupun selepas puas bertekak dengan bos..tak larat nak jalan 1/2 KM semata2 nak print call no...sekali bagi..ambik ko..P2015dn terus..click print jer..terus kuar..huhuhu..sukenya aku..

Inilah tempat aku menunaikan ibadah..Alhamdullilah..walaupun sibuk..dapat juga meluangkan sedikit waktu menghadap Pencipta - Nya..Moga2 hidup aku lebih dirahmati..Amin..

Nampak mudahkan keje aku..tapi yang terselindung disebalik UPK tu hanya aku dan orang2 yang mengerti jer tahu...tak mudah sebenarnya bekerja menyiapkan sesuatu yang mahu dikeluarkan dengan teliti..complete tanpa kena Return Back..

So..selamat bekerja untuk diri sendiri..TQ juga pada USIM sebab disinilah aku mencari rezeki..untuk aku..dan keluarga..

Kalau tengok form EA setiap tahun pun...sebenarnya banyak juga jasa USIM ni pada aku...hehehe..tetiap bulan tak pernah akaun aku kosong tanpa gaji..syabas betti....&
Thanks To Everything...

No comments:

Post a Comment