Thursday, October 20, 2011

(",)

Salam hari khamis, yg akan menjelma ialah malam jumaat..hahaha..jangan salah fikir k..malam ni orang baca yasiin tau..bukan yg selain darinya..
Dan sempena hari ini, saya saja2 nak hapdated blog yg dah makin malas nak jenguk..tak ada benda nak cter pun..saja nak share sesuatu yg mengarut2 kat sini...

Bila kita dapat bercerita, kita akan rasa lega right...xkiralah pada siapakan..janji orang tu memahami diri kita bukan pandai kondem je..bila kita cakap, dia iyakan aje pun boring juga..macam cakap ngan kayu..tapi kalau cakap dengan org yg kuat melawan ni..macam nak kuar naga ikut mulutlah plak jadinya..satu yg kita cakap, sepuluh yg dia jawab..lagi haru...

Kadang2 kita nak bercerita pun kena tengok orang juga..jgn pilih yg mulut tempayan..selalu korang kalau ada rahsia yg nak bagitau org lain mesti cakap camni kan.."janji jgn bagitau org lain k!"..sure ayat camtu kan..tp tup2 si anon tu dah tau..anon ni pun dah tau..wah..haru biru camni..
Saat tu, baru rasa macam nak bagi dia makan selipar jepun je..time tu jugalah cam diri tu tetiba menurun saka kan..mengeletar seluruh badan..

Tapi kadang2..tak semua kita boleh bercerita dengan insan yang bernama manusia..maklumlah...mulut tempayan boleh tutup..mulut orang ni..kau jahit je baru dia senyap..kalau tak..memang dia akan sentiasa berkata2..so, kalau tetiba terjadi macam tu, cuba buka microsoft word nak storylah apa saja yang nak distorykan..but peringatan..kalau nak kutuk orang lebih2 tu jgn plak sampai kantoi..sebab itu dah dikira black & white tau..kena saman kang..padan muka..

Kalau rasa jenis suka bercakap tapi malas nak menulis, angkat tangan dan berdoa sajalah..afdal tau..mana tau makbul..sambil tu, dijamin airmata gugur tak sempat korang nak lap..jangan hipokrit plak..sebab Allah saja yg tahu hati korang...

Ada masa bila kita ada masalah, dgn org yang paling rapat dgn kita pun xakan dpt kita kongsi semua tu..kadang2 nak bercerita tp malu..kadang2 nak sgt bagitahu tapi ia mungkin akan mengaibkan orang lain plak..itu pun kena fikirkan..BFF takkan jadi pendengar yg paling baik..hanya diri sendiri dapat menjadi pendengar terbaik dalam hidup kita..bila otak berfikir, hati akan mendengar..& akal yg buat keputusan,,itu adalah terapi terbaik untuk kita muhasabah diri..Dan jangan risau K..Hati dan akal tidak akan merosakkan diri sendiri..yg selalu buat kita jadi macam tu hanya nafsu..

Wassalam...

No comments:

Post a Comment