Tuesday, October 18, 2011

SubhanAllah..besarnya rahmatMu Ya Allah..


Ya Allah Ya Tuhanku..
Sesungguhnya Kau lebih mengetahui dari apa yang aku ketahui,
Sesungguhnya Kau lebih memahami lebih daripada apa yang aku fahami..
Andai setiap musibah yang kau utuskan adalah untuk membasuh dosa2 ku yang lalu,
Aku redha..namun aku mengharapkan agar kau memberikan aku ketabahan dan ketenangan dalam menghadapi dugaan itu dengan sabar..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Biar apapun yang terjadi ketika dugaanMu datang bertandang,
jangan Kau jemput aku sewaktu diriku berada didalam kekufuran..
Berikah aku ruang untuk membaiki diri..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Aku memohon denganMu..
Ampunkan dosa kedua2 ibubapa, suamiku, diriku, anakku,
seluruh ahli keluargaku dan keluarga mertuaku
Aku meminta padaMu
Panjangkan umur ibuku, suamiku, diriku, anakku,
seluruh ahli keluargaku dan keluarga mertuaku
Kau satukanlah hati kami,
hadirkanlah kasihsayang diantara kami,
pupuklah cinta dijiwa kami..

Ya Allah Ya Tuhanku,
Kau permurahkanlah rezeki kami
Permudahkanlah segala urusan kami..
Kembalikanlah kami ke jalan yang Engkau redhai..
Sesungguhnya kepadaMu aku memohon,
dan kepadaMu aku serahkan diri ini untuk diuji...

Amin Ya Rabbal Alamin...

No comments:

Post a Comment