Saturday, October 22, 2011

This weekend..

Bersiaran dari Kota Star, Kedah pada pukul 2.48am..sorang2 sambil makan laksa telok kechai..heaven..
Xda sape yg larang coz berat dah tinggal 55kg..soh makan bagi gemuk balik adalah...
Emmm..nak story apa ye..tak ada apa yang menarik pun weekend ni kecuali tetiba buat giler with Mazrul Khusairi *bukan giler yg sedang korang2 fikirkan tu k..(",)..ahaks!!
Buat giler sebab sorang tengah layan FB kat laptop..sorang layan FB ngan Blackberry dalam kul 11 malam..tetiba kuar ayat dari Mr. Bicep *hahaha..aku pun dah terpengaruh..---> "jom balik kampung nak x??"..kalau Pahang bolehlah accept lagi, perjalanan 1 1/2 jam je..tapi rupa2nya ajak balik kedah..mak aiii...sempoi..

So, tunggu dia balik kul 2 am..terus siap2 start keta, jalan..Kedah..i'm coming..
Jalan slow je..sambil kejap aku jaga..kejap lentok..mengantuk wei..& nasib baik Allah S.W.T masih panjangkan umur kami, sampai perak..tetiba ada lori stop & melintang tengah jalan time kete tengah laju..brek cengkam..Aku dah laju ke depan..Allesya lagi kesian..tengah tido kat belakang, tergoleh bawah kerusi..terus segar bugar mata..Mengucap panjang aku..kalau ada kereta kat belakang memang harus dah tu..tapi yg nak tergelak tu sebab..Allesya dengan mata pejamnya..membebel2 sebab jatuh pastu panjat kerusi terus tido balik..Aku yang nak marah lori tu terus ketawa..

Sampai Bukit Gantang..tukar driver..turn aku plak..kul 6 pagi...sejuk ni memang tahap dah xboleh control..Mr. Bicep letak kepala terus berdengkur..layanlah aku lagu jiwang sesorang...mengantuk jugalah..tapi bila pandang muka suami & anak..terus fokus..aku sedang membawa 3 nyawa untuk dibawa menuju ke destinasi dengan selamat..Alhamdullilah..tiba tepat jam 9 pagi ke Kuala Kedah..

Lepas mandi, layan mata..ZZZZ..petang bangun terus G pekena ikan bakar kat Kuala Perlis..sedap woo..KL mana mau carik..Ketam goreng pedas, Udang masak petai..Ikan Jenahak 3 rasa..Ikan siakp bakar..semua fresh tau..manis je rasa dia..Baru RM168.00..Kalau KL..mau dua ratus lebih..

Now, hari ni..menu dia..pagi kopitiam..Set Jumbo Mabeles...Tengahari, Laksa Telok Kechai..mmg wajib bagi aku..& malam..makanan wajib Mr. Bicep...Nasi Royale..

TQ Sayang, Next time kita buat giler camni lagi tau..best ooo...tapi makesure kete dah servis, duit dah standby dalam wallet & sihat walafiat..kalau x, better jalan siang hari ye..rosak tengah jalan kang, pasai je tido tepi highway..malam2 mana ada foreman..

So, esok i'm going back to KL with my beloved + My Superheroin...Kawan2 doa2kan moga kami selamat sampai ye..

Wassalam...

No comments:

Post a Comment