Tuesday, June 4, 2013

Cuti untuk makan...

Jumaat lepas, habis je tournament kat metropoint kajang, kami terus balik rumah kemas barang utk pgkedah. Kali ni motif balik tu adalah untuk makan. Dengar mcm seram je kan. Mmg seram pun sbb yang tukang temankan orang nk makan tu naik 4 kg dlm masa 4 hari. Okey! misi berjaya. Hahaha...terkejut sbb pipi dh jd mcm kuih donut...

 Hr pertama...sampai pukul 5pg, biar perut kosong dulu. Lepas tu mula start mkn apa ke yg ada depan mata. Mak mertua plak mmg terbaik la..bg anak menantu makan mcm kami ni musafir yg br balik dr afrika...hidang je licin..


Laksa peberet aku..

Lepas tu hantu laksa ni suka suki request laksa telok kechai...aku minta sikit je, mak mertua aku beli sekilo! yg heran tu aku langsung tak tolak okey! semangat makan xingat apa2...


Korang xkan tahu nikmatnya menghirup kuah laksa ni sehinggalah korang rasa sendiri..Mau nanges tengok gambar...Kalaulah aku pandai buat sendiri...kan senang...huhuhuhu


Hari pertama adik ipar aku buat benda alah ni..Truffle kot nama dia..Kagum giler aku sebab mak mertua aku pun pandai buat..Aku??hahaha...bukan nak puji diri la...kalau korang tengok aku buat..aku boleh tranform benda ni jadi lepat tau...kakaka...Aku xreti okey!!

Lepas tu mlmnya sambung lg dgn nasi royale,

Bangga aku tangkap gambar nampak tulang sotong..Jelas plak tu..

Pastu sambung lg dgn kuew teow dino. Esoknya sambung lg makan dgn penuh selera dkt kopitiam. Berpeluh uols...laki aku plak makan semua benda yg dia xdptkn selama 6 bulan. Aku yg sebak sbb mcm aku xjaga dia plak. Xpa, sebak tu sekejap ke...lepas nampak makanan...bukan sebak je hilang, laki depan mata pun aku dh xberapa nampak...hahaha...


Makan tu agenda utama...melawat saudara mara tu kewajipan...


Layan seafood di Anjung Kuala

Semangat makan tu bkn takat sehari je tau. Malam berikutnya kami sambung lg makan dekat anjung kuala seafood. Jauh wooooo.....dlm hutan banat mana entahla...aku nampak bendang je kiri kanan. Tp makanan dia mmg terbaik Sungguh aku xtipu. KL mmg xda nak dpt rasa masakan mcm tu. Kami hadap seafood tu tanpa ragu2...itupun sbb ketam dh hbs, kalau tidak mau subuh baru kami balik.

Xcukup dgn seafood, kerana nafsu makan tu masih membuak2, kitaorg belasah plak nasi lemak ji. Nasi lemak kat kedah ni lain sikit. Kebanyakannya semua warna kuning. Mmg membina lemak la sbb aku tau resepi dia wajib  ada marjerin.


Like This Moments...Family In Da House

Yang ni beli tapau je..makan dekat rumah Mak Tok..perkara wajib kalau balik sana ialah melawat nenek suami aku,,,Anak2 aku pun wajib kenal dengan moyang diaorang..kecik2 aku dah asuh hormat orang tua...jangan nanti dah besar...menyombong plak...mau aku cili sorang2...Biasalah..mak dia kan hitler versi moden..berani kau..cuba buat tengok...

Hbs nasi lemak ji, kami tibai plk sup tulang...yg tu berpeluh walaupun mkn tgh hujan lebat. Ditambah dengan kerabu sotong, lepas tu kangkung ikan masin + sambal belacan..Ya Allah..sedapnya..aku ni bukan spesis makan tempat standard2..bagi aku membazir..pinggan besar..makanan seciput..kunyah duakali dah habis...rege hover giler...


Ini keje adik ipar aku..dia nak fly pergi adelaide..sebelum tu dia buli mak mertua aku dulu...aku plak tukang tangkap gambar..laki aku balik..cepat2 sorok hepon..hahaha..takut dia cekik aku sebab bersubahat buli mak dia...


Aku tengah jalankan misi buli Maktok dia..dia yang buli aku balik..habis barang2 dalam bilik Maksu dia terlingkupkan...dengan muka xbersalah je..
Lepas tu aku yang tukang kemas..Tengok skunk??Siapa buli siapa...Airis kejam!!

Bila aku kenang balik apa yg aku makan,, terus insaf...nk menangis pun ada...nk diet konon...puiiii....laki aku kalau bab pujuk makan xpyh beria2...aku sendiri yg rela..hahaha...
Itu yang aku ingatlah apa yang masuk dalam perut aku..yang aku tak berapa nak ingat tu..entah banyak mana pun xtahu la..yelah kan..orang jarang dpat makan...kesian..anak sapa la ni...hahaha
Tp serius aku puashati sbb gaji bulan ni hbs untuk makan je...kakaka....laki aku hepi..aku hepi..anak2 aku pun hepi..pedulik apa aku baju xpadan..agak2 dah bosan perut berlapis nanti..aku dietla...



 Berakhirnya percutian kami...Memang best sangat2..releks + hepi..Love u My Alls Chenta Hati

No comments:

Post a Comment