Tuesday, June 4, 2013

The Pirates Of IHG @ Mr. Badan Cantik


24hb Mei 2013...berakhirlah segala penat lelah selama 6 bulan menjadi PA kepada Leader Of IHG yang nak masuk tournament...tetapi bukan misi ini yang dia nak capai..yang ni saja2 je suka2 test nak naik stage bagi hilang gigil kaki...aku ni jenis xkisah dia nak masuk pertandingan apapun...ada orang sampai terbeliak biji mata bila kata pertandingan bina badan sebab imagine orang tu pakai spender...hello..pergi tengok dulu okey...serius xteruja pun..badan dah kena sapu dengan minyak...hilang terus seksinya tau..so, buanglah otak kaler2 dari kepala tu...tapi kalau korang ghairah juga..itu bukan salah aku..check hormon korang sendiri..adalah urat tersumbat tu...

 Sebahagian dari para penyokong..

Aku bangun awal pagi...kemas dulu barang sebab malamnya kami nak bertolak balik kedah...Lepas tu hantar anak2 kat umah pengasuh..aku memang xbawa la budak duaorang tu...mau aku yang pengsan sebelum diaorang naik stage..lagipun aku kan PA..mana boleh duduk diam..kalau aku nak duduk pun..korang ingat laki aku bagi ke..dia dengki je tengok aku melepak..hahaha..lagi jeles sebab aku tayang starbucks depan muka dia..terbakar wooo...orang tu dahlah diet dpt makan spagetthi kosong je.minum air pun bersukat..aku plak ngada2 buat muka manja macam nak minta kena lempang hayun2 bekas starbucks tu      .Nasib baik tak mati kena pijak...cabar orang lapar..macamlah aku suka2 sua muka dekat kandang harimau...hahaha...Jahatkan aku...

Masa untuk gelapkan kulit...^_^

Selepas 4 jam berdiri..still okey kot?? Aku cuak takut dia rebah...

Tournament tu anjuran Force Fitness Kajang...aku nak komen sikit boleh??..xbg pun aku komen juga...lantaklah kan..blog aku...Aku xde lah marah sbb ini kali pertama penganjur adakan pertandingan ni..cuba mmg banyak sangatlah kekurangannya..Hadiah dengar memang menarik...itu xpa..Suka aku tengok kpenganjur bermurah hati bagi hadiah best2..TQ..
Dari segi masa..dah tulis pukul 3...mulalah pukul 3..kami datang pukul 2 ptg..tempat still kosong..yg ada org2 dr penaja...pendaftaran bermula pukul 4 sampai 5 lebih..apakata korang bt pendaftaran pagi..so, siapa yang bertanding dtg daftar dulu..nak timbang ke..nak timang ke..buatlah pagi tu..xdalah kelam kabut...


Congrats uols

MC plak..mula2 majlis..merapu entah apa2..last2 nak habiskan majlis..siap duduk silang kaki dekat kerusi..Lagu...Mula2 mmg fantastik..semangat membara..yang nak masuk pertandingan seronok..yang jadi penonton ni pun rasa berkobar2 mcm nak join naik stage tapi dah  hujung2 pertandingan
tu..Lagu 'SAYANG'..apa ke hal la korang buat orang semua rasa mcm dlm funfair..abang ketak2 duduk atas pentas..pasang lagu mcm Johan tengah buat show dekat ABP2012..

Pakai habis simple sebab aku tahu..baju aku akan habis berceloreng dengan cat..Peserta memang suka laga2 badan dengan kitaroang bagi lekat sekali kaler minyak hitam...Hasad dengki tu kuat kan...hahaha..

Pose!
Dia dihujung sekali..

Urusetia plak..sekelompok duduk bermain dengan telefon..awal2 nampaklah juga yang handle peserta...hujung2..peserta kena buka telinga luas2 dengar MC panggil no sendiri...sudahlah berdiri berjam2..Sediakan kerusi plastik pun jadilah untuk diaorang duduk...aku ni nampak je garang..dalam hati ada taman...kesian tengok sorang2 muka dah blur..dahlah xmakan...kena berdiri...aku sua juga air redbull + gula melaka pada budak2 IHG..serius aku risau diaorang pengsan...korang nak ke taknak ke..telan juga...kalah menang bukan faktor kita berada disini...yang penting kita ada semangat juang...
Jangan risau..We A The Big Family...kami support uols 200%..


Senyum pun berpada2..takut krem..hahaha

Aku xnak komen juri..mereka  menilai dari mata...harap2 semuanya bekerja tulus ikhlas..tiada pilih kasih...
Mereka lebih arif dalam bidang ni..kalau aku jadi juri.aku xtengok badan cantik dah..aku pilih yang paling kacak je..kakaka...memang buruk betul peel aku ni..nampak tak disitu mengapa aku tak pernah cuba berjinak2 dalam bidang nak jadi juri tak kira pertandingan apapun...sebab aku tahu, lepas habis pertandingan orang akan hempuk aku dengan kerusi...hahaha..

Makanan pertama selepas habis tournament..Dia request Subway!! Aku kan PA yang baik..aku minta segala bagai double..sebijik burger RM24.00...Silalah makan ye..

To My Chenta Hati...i bangga dengan u...dari awal u diet sampai hari pertandingan..i dah try buat yang terbaik untuk u...i support u 100% walaupun ini bukan bidang i..i ni bab nak cantikkan body ni memang jahil sungguh sebab i pun on off pergi gym..hehehe...walaupun u kalah..tapi bagi i..u dah menang awal lagi..siapa mampu bertahan mcm tu...dr bulan 12 xmakan nasi..& dalam 1 bulan setengah...turun sebanyak 20kg..kalau i..sumpah tak mampu...baru 3 hari diet..kepala xingat benda lain dah..dalam kepala nasi..nasi..nasi...

Homemade Muffin from me & Sis in Law untuk U Sayang
MBC - Mr. Badan Cantik 

To IHG members..thanks to support..korang memang the best pompong boys...
Kita jumpa next tournament...

No comments:

Post a Comment