Thursday, June 20, 2013

New Family


Si gebu ni la ahli keluarga baru kami..muka macam red indian..nama tu tuan dia la yang bagi...Kalau ikutkan aku..comfirm glamer giler nama dia..Aku biasalah kan..walau hidup simple je tapi aura glamer tu haruslah ada sikit2...
Peel dia ni kalau dengan aku keje nak cakar tangan je..pastu pantang tengok aku mop lantai ke..sapu sampah ke..laju je dia melompat..aku yang naik seram takut dia terlompat atas tengkuk...
Mau mati terkejut aku dibuatnya..


Tuan dia : Mama...nape boboi ni pemalas!!makan tido..makan tido...
Tuan dia sendiri yang komplen..aku kan PA yang bagus...so jawapan aku haruslah berbeza dengan PA lain.. aku pun bagilah jawapan penenang jiwa..haktuihhh!!!
Aku : Habis tu..takkan nak suruh dia basuh pinggan plak...hahaha...
Tuan dia menghadiahkan jelingan maut...aauummm..aku sambut dengan flying kiss...^_^..terus dia kejong..  


Tengok!bertapa sayangnya tuan dia...yelah...walaupun dia binatang tapi dia pun makhluk tuhan jugakan..tiap2 hari dia doakan tuan dia panjang umur + murah rezeki...so tuan dia balas dengan kesanggupan beli mainan yang ada tikus berjoget dalam box tu..bukan boboi je main benda alah ni..Airis pun tumpang sekaki...pastu naik angin sebab tikus tu tak tercabut..
Akhirnya dia humban je mainan tu...dasyatkan tahap kegarangan anak aku...


Selama 31 tahun aku hidup..tak pernah ada benda ni dalam rumah aku...sejak ada kucing ni, boleh plak dia wujud...*ihsan dari asma..jimat duit..pinjam je member punya..dia bukan pakai pun...pagi2 pergi keringkan rambut dekat opis...yang dia punya..simpan sampai berhabuk...dari membazir..bak sini aku lingkupkan...


Makanan dia import wei...aku pun makan beras cap biasa2 je..tu pun hasil pengeluaran dari Kedah Darul Aman...makanan dia dari US kot..Jenama Core ni harga dia 2.7kg RM129.00..dekat Petsave je ada jual..Tuan siboboi ni sampai jadi ahli dekat kedai tu..yelah, dapatlah jimat sikitkan..makanan dia mahal wooo...ini salah tuan dia..ajar makan benda branded...tapi bagus sangat sebab bulu gebu dia tu memang tak tercabut...kalau nak cari makanan kucing..cari yang tulis 
'No More By Product or Fillet'..
Maknanya tak ada dia proses makanan tu dari sisa2 binatang mcm bulu ayam, paruh ayam, kaki ke..dan yang seangkatan dengan dia la..sebab tu si boboi ni makin berat..dahlah makan tido..pastu makan *sepulohminitsekali*..wah!! heaven betul hidup dia..
Dia minum pun air mineral..yang tu takpa..murah..dua hengget je sebotol...
Aku dah macam doktor veterinar..hari2 buka internet study pasal kucing...bertuah la kau boboi...


Ini musuh utama...gangster sungguh budak ni!! Mana ada dia pegang kucing tu belai2...sekali dia lempang..terlentang wooo..dia tarik ekor, buat kucing tu macam anak patung je...tak cukup dengan tu..dia stunt atas perut boboi buat macam ala2 dunlop pillow...serius aku takut...tapi yang heran
..si boboi tu pasrah je..langsung xcakar ke..gigit ke..nampak airis je terus tunduk..ada ilmu ke apa budak ni..kalau dengan aku..pantang aku pegang ekor..laju je menganga mulut nak tokak...


 Ini dia tuan siboboi...abang badan ketak2..tapi alhamdullilah, dalam hati ada rama2..sayang sangat dia dekat  si gebu yang keje dia makan tido..makan tido tu...hahaha

Welcome Boboi To Khusairi's Family..We Love U..(",)

No comments:

Post a Comment