Sunday, June 9, 2013

Wedding Adik Asma


2 minggu lepas..aku pg makan kenduri sempena perkahwinan adik budak pakai tudung coklat sebelah aku tu..Itulah teman bergaduh aku..kalau jumpa xpernah nak berdamai..ati dia ni sakit je tgok muka aku..memanjang xpuashati...tunggu nak tulis kat wall fb je yg dia menyampah dengar suara aku..hahaha...berani kau bt camtu..aku hacked fb kau..padan muka..

Aku datang awal walaupun aku dah agak dah janji melayu memang tak boleh pakai punyalah...sampai aku xsempat nak basuh kereta yang dah layak dibuat papan hitam..boleh tulis ABC uols..Kotor!!..tapi bila aku sampai je rumah dia..tengok dia releks je pakai baju tidur tengah memasak...nampak...sudah ada darah yang mendidih disitu..sabar lagi..kena buat muka manis sebab bapak dia ada..cuba face to face aku dengan dia je...memang bernanah la telinga kena bako...

Sembang punya sembang...tunggu punya tunggu...dahlah aku memang tahan je tak makan dari malamnya sbb nak makan nasi kenduri...pukul 1 baru gerak...puiiii...banyaklah ko punya pukul 12 dah kena ada kat sana...Pastu aku plak jadi kepala rombongan..minah ni naik dengan aku pakai Waze..Poyo giler sbb nak pergi dewan tu hanya 9 minit dari rumah dia..Waze tu baru nak cakap go straight..kami dah sampai..hahaha..dasyat tak cara pemanduan aku...berbakat ganti pelumba F1 ni..


Pengantinnya tinggi sangat

Sampai2..orang terus jemput masuk..aku xnampak dah pelamin ke..pengantin ke...yang aku nampak...wow!!ayam..daging..buah..dessert..memang dasar buruk lantak kot...ambil pot terbaiklah...tempat reserved side lelaki..betul2 depan pelamin..orang tu tolong siap letakkan nasi dalam pinggan lagi...aku senyum dah semakin lebar..nampak plak lauk sedap2..tapi dah memang xda rezekikan...

Minah ni lah!!!dia paksa aku duduk dekat meja beradap...aku dah lah kebulur..boleh plak dia suruh aku ikut dia duduk sana...Bengang!!!sebab perut aku mejerit2 minta diisi...
Bertambah bengang sebab pandang je pinggan..kena tunggu pengantin merenjis la..apa ke benda entahlah...aku dah berapakali minum air..meleleh airliur tengok orang lain makan...terjerit2 batin aku terseksa tau...

Hover kan!!!

Lepas tu dapat je makan, aku dah tak pandang orang lain..aku hadap je apa yang ada depan aku...Memang nasib aku sebab pramusaji tu bubuh nasi sesenduk je..lapaq okey!! Nak mintak tambah malu..lepas habis makan beradap tu..aku ngan minah yang kebulur sama macam aku ni..laju2 pergi tempat dessert..amik bubur, amik kuih...pastu buat muka xmalu pergi potong kek kahwin orang yang 3 tingkat tu...

Dah kenyang baru la terasa nak beramah mesra dengan rombongan pengantin...sebelum makan  tu...aku terasa mcm aku datang sorang je..xnampak orang dah..haha..

Lepas masing2 perut dh sebu..aku meneruskan perjalanan menyopingkan diri ke AEON BIG Ampang...nak beli ikan...kebetulan siakap dengan bawal emas murah..RM5 seekor..Terus aku beli 20 ekor..balik rumah aku longgok semuanya dekat garaj..jiran2 kata aku baru balik memancing..laki aku plak ingatkan aku disampuk hantu air..macam orang pergi sungai kaut ikan dengan tangan...dahlah besar2..banyak plak tu...bukan senang nak jumpa ikan2 tu time murah..thanks AEON sebab bagi sale...next time buat lagi ok..comfirm saya borong...^_^




No comments:

Post a Comment