Tuesday, October 5, 2010

Allesya + Birds punya cter

Actually i nak continue cter balik kedah sempena raya plus bercuti sekali ari tu..11 hari juga cutinya..tp x g mana2 pun..huhuhu..*takmo ckp pape..sedey coz xdpt G tempat yg paling i suker..
I balik 2 days before syawal menjelma..sempatlah berbuka ngan FIL..makan besa2 jer..xde open table pun coz xcukup korum..

Yg i nk cter ni after syawal..memandangkan motor my father tu elok..so blehla bawa Allesya jalan2 pusing taman..hik..hik..hik..tamannya bukan besar pun but suker coz sebelahnya sawah padi..


Tangkap gambar sendiri aje la

Walaupun dh habis musim menuai..kami snap juga la gambar kat situ..just for memory..itupun guna digital camera yg besa2 jer...* i mana ada nikon yg hebat2 pun..jumpa plak playground..huhu..peberet Allesya tu..aku biarkan je dia panjat2..sambil tu mulut bising juga jerit soh dia hati2..yg best tu dia sendiri cakap..bek2..nanti jatuh..haaa..(",)

Letak camera atas motor + snap pic sendiri

Part yg paling best 2nd day aku bawa dia G bendang..Papa aku drop kat umah kawan dia..pastu ajak Allesya G bendang..kebetulan ada budak2 tangkap ikan sepat..dia punyalah seronok tengok ikan tu melompat2 dalam baldi..tengah2 asyik tengok fish..birds plak lalu..apalagi..tangan dah laju tunjuk burung..kaki pun laju nak ikut..mulut bising asyik jerit..

"mama..mama..bird..bird"..

Tetiba..bedebuk!!hohoho..aku terkedu jap..Allesya dah terterap dalam bendang..*imagine tangan + badan jer dalam bendang but kaki still atas jalan tar..huahua..aku terus letak camera atas jalan..*dah tak kisah langsung camera yang rege ratus2 tu..terus angkat dia n ngan selamba ceduk air bendang ngan tangan..sapu kat muka dia yang dah penuh dengan lumpur..takut2 dia melalak ker..kejang ke..tapi ayat 1st dia xboleh blah..


Allesya said : mama..mana ken (minta kain nak lap tangan)..aku dah senyum2..
She continue : mama..mana kuku..(tengok kuku dah penuh dengan selut)
..
kakakaka..sori la sayang..mama memang tak tahan nak gelak...


Disini la Allesya jatuh..

You alls leh imagine kan..thats why la dia leh jatuh..dekat sangat ngan bendang mainnya..dah larang but budak2..naughty lebih

Aku terus angkat dia..start motor & bawa balik rumah..nampak je muka MIL..lagi la aku nak gelak..mak plak..tengok cucu kesayangan dia penuh selut dah kalut..hikhik..bila aku story jer..punyalah gelak besar orang tua tu..

Inilah wajah orang jatuh bendang

Aku buka paip kat garage..terus g pick up papa kat umah kawan dia..aku nak cter but tak bleh tahan nak gelak..papa plak dah cuak..releks ahh..bukan ada apapun..just terhumban ke dalam bendang coz begitu kusyuk mengejar birds tanpa sempat aku pegang..

Next time kiter balik kedah..makesure jangan kejar birds lagi tau..tengok jer ok sayang

*Kisah Pertama : Allesya demam 2 hari..terkejut kot..hikhikhik..sori sebab mama gelak..tak mampu nak menahan diri dari ketawa..nasib baik xjadi apa2..kalau tak..bukan gelak..menangis aku dibuatnya..hohoho..

*Kisah Kedua : Ingatkan selepas jatuh bendang dah serik dah..but a few days..dia wit aku jatuh dalam lane bowling..huhuhu..tak kisah la..dark in ke..on..ke 'glow' but mmg 1st time aku merasa jejak lane tu..sibuk nk baling ball..pastu lari sikit punya laju nak ikut ball tu sekali..

Papa dia dah tergamam..aku plak mana sempat fikir..terus je lari ikut dia masuk dalam lane tu..nasib baik jatuh kat tengah2 lane..kalau tidak comfirm strike coz mama dia sekali masuk..hahaha..
*gambar xsempat snap coz semua orang gelak macam nak guling2 tengok kami bt drama tengah2 lane tu..jahat tau!!hasilnya lebam juga la aku coz terduduk kat situ..Allesya dah jerit2 nangis ball dah hilang..aduyaii..anak bertuah..aku serik nak g main bowling ngan Allesya..sungguh2 serik ni..

No comments:

Post a Comment