Tuesday, October 12, 2010

Nak kemana sebenarnya??

Aku a.k.a tukang punya idea + Papa and of cosz la My Pari - pari Chumel sedang merangka satu percutian bersama..tetapi tak ada idea nak kemana..Agak2 la kan..patut ker kami baling dadu @ cabut kertas dari balang..

Aku suggest Genting..lama dah aku mengidam nak ke genting ni since Allesya baby lagi tetapi kerana tahap kebekuan dia yang melampau & tak sesuai ngan suhu badan..dah beberapa kali ia tertangguh..Papa suggest bukit tinggi but apa yang ada kat sana..itu tempat2 orang berhoneymoon bleh la..

Aku ada juga bagi cadangan ke Melaka Bandaraya Bersejarah memandangkan Uncle Am sudah beberapa kali mengajak tetapi kami masih belum sempat menjengah rumah baru beliau..tapi aku sendiri tak tahu kat mana tempat menarik walaupun aku duduk sana setahun lebih..*aku kan muslimah sejati..jarang kuar umah..pergi keje pastu balik umah je..

Tapi yang the latest..ikut perancangan kami akan ke Bukit Merah lake Town Resort...bercahaya je mata aku bila my loving hubby bagi idea macam tu..hikhik..best juga kan..pertama & terakhir aku G pada Pagi Hari Raya Aidil Adha tahun 2003..hahaha...mesti ada yang pelik kan..apa ke jadahnya aku nak beraya kat sana..time tu study kan Penang la..tiket bas nak balik pahang habis daaa...kena beraya ngan kekawan kat tempat2 macam tu..mencari hiburan untuk hati yang duka sbb tak dapat balik beraya..

Kalau boleh aku nak pergi semua tempat yang telah kami fikirkan..huhuhu..best kan..&&&&&..semua itu akan tercapai juga nanti..sbb Allesya dah makin besar..so senang nak bawa ke mana2..harap2 saving mencukupi ..alololo..& aku dah survey tiket flight ke Langkawi..ada bran tak sayang??*kira lalu atas atap umah bapak mertua aku je la....Mama teringin nak membeli belah kat kedai pinggan mangkuk tu..hehehe..*mesti dalam ati laki i kata..tak letih ke bini aku ni..asyik shopink je..pantang berjalan..asyik membeli jer..keje cop duit kat bank negara ke dia ni??

Dan tahun depan punya cuti..*every year kan aku selalu bercuti selama 2 minggu..G jalan2 + honeymoon..jauh meninggalkan ibukota..kami sukakan cabaran..tak payah nak rancang sebulan ker..dua bulan ker..tetiba nak G..start keta..jalan..best ooo..& rasa2nya aku nak meneruskan perjalanan ke Thailand plak kot untuk next holiday..Danok sudah semestinya..kot2 leh terus ke Hadyai..wah!!jauhnya i nak G..

Dengan RF 153007 - Mazrul Khusairi Mokhtar..i tahu..semua pun bleh..tak payah kecoh2 nak kemana..cakap jer..terus jalan..besh3 la u sayang...janji u bawa i G makan tomyam kat Danok + shopink..i lebey 2 lagi sayang kat U tau..hikhikhik..*Ayat manja2 nak mengendeng..hehehe

No comments:

Post a Comment