Friday, October 8, 2010

Dunia Dulu 1st edition

Semua orang mesti pernah G skolah..whateverlah skolah apapun..skolah besa2 ker..skolah pondok ker.sekolah elit ke..nama dia tetap skolah kan..

Aku nak cter time aku skolah dulu..wah..payah nak cter ni..maklumlah..bateri memori dah low..ada yg ingat..setengah2 dh lupa..ni kira refresh balik la ni..sbb confirm lagi 10 ke 20 tahun..memori down terus kan..*gambar nanti aku scan sbb dulu tangkap gambar semua pakai kodak je..bukan canggih mcm sekarang..


Aku memula kenal apa itu skolah time umo 6 tahun..sekolah tabika perpaduan kat Kampung Bukit Nikmat..perkara memula belajar time masuk tu ialah cara2 nk gosok GG..hikhikhik..kelakor la plak sbb dok mencangkung tepi longkang reramai pastu adalah misi *nurse yg dtg dari Klinik Desa ajar..


Masa tu ada yg muke masam2 kelat sbb ubat GG pedas..yang menganga pun ada.. yg xkenal berus GG tu apa pun ada juga..maklumlah Kampung tu kebanyakannya anak orang susah..gosok GG pkai sabut kelapa + arang je..series la..bukan tipu tau..tapi GG putih bersih..mana ada rongak2 pun mcm bebudak sekarang..


G sekolah keje makan jer..kira2nya balik umah tu leh terus amik bantal + tidur aje la..perut dah kenyang..Aku dah lupa muka cikgu aku tu..tapi dia anak jiran sekampung ngan aku la..Andartu sampai sekarang..hehehe..cian dier..


Aku sempatlah G Skolah Kebangsaan Bukit Nikmat..kejap jer aku skolah kat situ...masa darjah satu jer..yang aku ingat..cikgu soh kutip biji getah + raut batang kelapa untuk subjek maths..hehehe..best ooo..teror aku kira macamana nak tambah tolak sbb semua bt secara manual..*banyak main2 sebenarnya..


Pastu aku tukar ke SK (LKTP) Jengka 21 sbb abah tukar masuk felda..huhuhu..aku kaget sebentar..skolah jauh..nak kena G naik bas..kena bangun pagi2 pastu mandi kat perigi..ada masa aku basuh muka jer..*ni la rahsia yg aku xpernah cter kat sape2..:)..tapi ckp kat mak dah mandi..sengal kan..*imagine la air perigi mandi kul 6 pagi..aduh!!beku tu..


Cikgu yg xpernah aku lupa ialah Cikgu Shariff..mak aaii..garangnya..tuhan aje la yang tahu..Dengan bahasa kelantan dia yang teramat pekat..kadang2 aku sampai kembang2 idung nak faham apa dia cakap..tp masalahnya dia ni..tak banyak cakap..tahu nak balun ngan bulu ayam jer..tu yang kejap2 aku blur tu..

Yang syok ada seorang tu nama dia Cikgu Sidek..confirm dia dah tua sekarang..dia lahir pada 29.2.cian dia sbb celebrate besday 4 tahun sekali..mak dia beranak kan dia pada tahun lompat..
tapi dia cikgu yang paling best..sporting sesangat...seminggu sekali mesti G bilik tayangan tengok video..time tu femes cter BIG MUZZY..awek dia nama SLYVIA..dia orang planet..datang bumi tak boleh tengok besi..jam..typewriter..sampaikan meter parking pun dia ngap..hehehe..bestnya..Budak2 sekarang mana layan cter2 macam tu..yang diaorang tau power rangers la..ultraman cosmos la..time aku dulu..ada cter GABAN..Suria Berbaju Hitam..komik pun Pedang Setiawan..Raja Rimba..beza kan alam dulu ngan sekarang..

Aku ambil UPSR dengan kudrat yang teramat lemah..sehari sebelum tu kena patuk ular..time kena tu pun rasa2 macam tak bleh hidup jer..abang aku terus bawa G klinik..nurse tu cucuk 4 batang sekali ubat..wah3..dia buat bahu aku macam span tu..pakai bedal jer..mana sempat cari urat dah..malam tu tido spital bandar pusat..soknya..pepagi lagi aku gerak balik coz nak amik exam..lemah..letih dan sakit..so, pegang pen tak larat..tulis setakat yang mampu jer..resultsnya..hampa kecewa ni tak payah cter la..tapi nak buat macamana..dah setakat tu jer yang boleh..1 A tu buat aku marah pada semua..penat aku study siang malam..hasilnya..eemmm..sendiri fikirlah..*ai dah emo..

to be continue...2nd edition..

No comments:

Post a Comment