Wednesday, October 6, 2010

Awak tetap chumel walaupun tanpa 'G'




Allesya masih dalam peringkat belajar..aku panggil learn & discovery..Apa yang dia tengok..dia akan try bt..kadang2 aku bt2 tak nampak jer apa yang dia bt sbb dia malu sangat2 bila kita tengok..part yg paling aku suke bila tengok cara dia solat..wah!!!fantastic..nampak mcm real jer..


Yang nak diceritakan mengenai Allesya yang tak pandai sebut huruf 'G'..alololo..dah berbuih mulut aku ajar..still tak pass..pastu ada ayat2 yang dia punya vocab so far not good again..but bleh la if nak dibandingkan umur dia baru 2 year..

Example : bila sebut nama daus (xstudent AF8 ---> dia akan jadi ADUSH) *cute jer bila dia sebut macam tu.
Bila sebut TEROWONG terus jadi TETOWON..hehehe..
Of course dia memang xkan bleh jadi orang Terengganu coz semua ayat yang ada 'G'..automatik akan hilang..
Bila nak Pisang ---> Mama nak PISAN..
But ada juga ayat2 yang dia sudah lulus cemerlang..dia cukup pandai sebut 'ABAN Danish..Aiman" + kazen dia..*YIYIN..
Part yg paling excellent & aku bagi dia A++ sebab dia sangat pandai sebut PAPA + MAMA..Hik3.. Dia juga sangat2 chumel bila panggil Mak Tok..Tuk Yah..Momok *sambil muncung panjang ke depan..A'syu & Pak Ngah..sampai ada masa..meleleh air liur dibuatnya..

Sangat chumel bila menyanyi lagu Shahir + Adira..try imagine dia bt2 pegang mikrofon & tiru style Shahir ...ada time aku siap nyorok belakang pintu sbb nk tengok apa yang dia nak bt..

Dia suka kaler..book..& teddy bear..ada masa aku rasa mcm dah ternak beruang plak..sampaikan Mr. Bean yang xchumel tu pun leh jadi peberet toys dia..
Tapi ada masa..sekor2 benda alah tu buat aku runsing..tertonggeng depan pintu sekor..depan TV sekor..atas kerusi..atas katil..huhuhu..kadang2 pagi2 bila bangun tidur nak g keje..iyelah time tu tengah mamai la..siap aku terpijak..adakala aku sepak je..geram pun ada..bersepah2..last2 aku juga yg kutip..

Hopely..bila dah besar nanti 'G' tu akan ada balik..haru juga kalau semua sebutan xcukup huruf.. Allesya Nadia..i'm proud with u..(",)

No comments:

Post a Comment