Sunday, November 7, 2010

Dalam Kenangan

Aku mula kenal dunia pekerjaan sebenar time kat USIM ni la..dulu keje main2 jer..tak pernah nak serius..lagipun time tu muda lagi kot..yang aku tau duit ada dalam akaun..

Mula2 aku jejakkan kaki ke USIM..dalam ati berdoa setiap waktu moga2 aku tak kena G Nilai..*maklumlah time tu Mr. Khusairi dok kat Cheras jer..pastu Allah makbulkan doa aku..hehehe..tata kawan2..aku seronok sebab kena tinggal kat FPSK..walaupun time tu aku kawan ngan Sara jer..aku tak peduli..yang penting aku dok KL..

Berbuka puasa di office

Seronok sesangat bila mula2 keje..otak pun fresh lagi..*sekarang dah lemau kot..time seminar lagi besh..sambil bekerja leh menghilangkan tekanan menghadap keje yang bertimbun dipejabat..

Pastu ada time kena G kursus..huhu..
|
|
|
|
*v*
Inilah hasilnya time kursus kat PD..borink sesangat..

Sempat lagi berfoya2 di tepi pantai

Kenangan mula2 nak G interview..Mr. Khusairi yang hantar..petang sebelumnya kami cari dulu kat mana USIM..sesat sampai ke Hospital Ampang..nampak sangatlah yang kami ni jahil tentang jalan2 kat KL ni....esoknya kul 6 pagi aku dah drive sorang2 G Cheras ambil Mr. Khusairi kat Kem..sampai Pandan Indah..makan dulu pastu terus G interview..

Yang paling best..siap tipu bos kata nak balik kampung coz kalau kata nak G interview memang haram ler dia nak bagi..*bos PA kan sengal..tau nak keje siap jer..kebajikan pekerja zero..last2 bulan tu aku ajak kekawan resign serentak..padan muka dia..

Interview ngan En. Jasmin..Pn. Rohani, En. Nan..huhuhu..bukan tanya pasal jobs pun..tanya duduk mana..datang naik apa..dah lama duduk KL..sembang macam kat umah la plak..

Sebulan pastu tau2 ada HR call soh lapor diri..terus aku bt surat & tata opis lama..i dah ada new job...sesiapa yang terawal duduk kat FPSK memang akan teringat2 bagaimana tiap2 hari rasa nak demam sbb kebekuan dia diluar batas kemanusiaan..aku pakai sampai 3 lapis sweater tapi still mengigil..

Tiap2 hari makan roti king's + hot chocolate jer..kedai makan yang paling glamer pun Sri Kancing but makanan tak sedap..time tu aku memang slim gler la..duit pun leh saving..tak luak sbb tak ada makanan yang boleh buat aku pokai..

Time jadi pegawai pengiring student mediks G Gunung Senyum..

Memandangkan FPSK ada orang2 yang dah terbujur kaku kat tingkat 9 tu..pergerakan aku menjadi terbatas..nak turun mana2 level..Izam @ Zack yang temankan..maklumlah time mula2 FPSK take over building B ni..memang ada hamba Allah yang lalu lalang tapi mata tak dapat nak kesan..tau2 radio terpasang sendiri..pintu tertutup sendiri..lampu menyala sendiri..semua2 yang pelik2 la..tu yang buat aku gerun tu..dah setelah 6 tahun berada disini, aku masih belum pernah menjejakkan kaki ke 'Anatomy Room' a.k.a 'Bilik Mayat' tu walaupun dah beberapa kali aku di offer leh kekawan..terima kasih saja la ye..i'm not interested..

Hopelly..aku akan seronok berada disini..dan akan sentiasa merasakan 'officeku duniaku' ahaks!!

No comments:

Post a Comment