Wednesday, November 10, 2010

STRESS

Hah!!! inilah dinamakan lumrah kehidupan..adakala tekanan tetap juga datang bertandang walaupun aku tak ingin dia hadir..siapa ingin diri disakiti..sebegini..selama2nya..selagi ada hayat dimuka bumi..

Puas aku kembara..mencari tempat untuk menghilangkan diri tapi akhirnya aku tetap ditemui..uuuwwaaaa...kenapa?kenapa?kenapa?..bagaimana lagi harus aku nyatakan tekanan ini..bagaimana nak aku tafsirkan apa yang aku rasa...rasa sakit tu tetap juga ada walaupun aku dah cuba buang jauh2..siang malam aku terkenang..terbayang..aku tak mahu..
aku cuba sedaya upaya..tapi aku tetap rasa seksa..


Mahunya aku menjerit seperti ini

|
|
|
|
v
Tetapi aku rasa sakit..tiada siapa yang memahami..
selera makan aku hilang walaupun ia selazat ini


|
|
|
|
V
Segala fokus aku pun hilang..
ia membuatkan pergerakan aku lembab seperti ini


|
|
|
|
V

Aku dah cuba..tapi aku masih insan yang lemah..
kesudahannya aku akan jadi seperti ini..

|
|
|
|
V

Sentiasa berapi terhadap apa jua situasi...
aku makin jadi pemarah..aku tak mampu menipu diri aku lagi..aku penat..letih..sedih...

Aku perlukan percutian..aku tak mahu sesuatu yang aku tak ingin ingati menjelma kembali..
aku tak ingin sesuatu yang aku tak perlukan hadir menyakiti aku sekali lagi..
aku hanya mahu hidup bahagia..aku tak ingin penyudahannya aku yang merana..aku sudah penat melaluinya..
bertahun aku melaluinya..aku usaha setabah mungkin..dan aku harap..
aku mampu laluinya sekali lagi..aku menangis dalam hati..setiap hari..
bukan kerana aku sedih..tetapi aku terasa sakit hati...


Ya Allah..
tolonglah lepaskan aku dari segala tekanan ini..
demam sudah menyerang kembali setelah lama aku tidak merasa sesakit ini...

2 comments:

  1. saya sedih sendiri2 jer kak yan..biasalah..sejarah idup ni tak smuanya indah kan..

    ReplyDelete