Tuesday, January 11, 2011

Mood : sedikit blur...

Hari ni masuk keje kul 10..alhamdullilah, sampai depan punch kad betul2 kul 10 am..dah berdoa dari rumah moga2 aku tak lewat walaupun kuar pukul 9.45 am..

Hari ni memang blurrr....sebabnya ---> saya baru tido 3 jam..

Kisahnya bermula : semalam berapa kali dapat call dari papa dia cakap dia demam..plus cirit birit..aku ok jer..maklumlah..duduk kat opis...tak tahu keadaan sebenar dia..balik keje..sampai umah kul 5.30 pm..tengok muka dia dah bengkak2..allergic dia dah naik..*dah 3 tahun mengalami benda ni..tak tahu sebab apa..tetiba jer jadi..

Petang tu..aku cakap x payah G keje..tapi biasalah..orang degil..pergi juga..aku plak..siap merayap ngan Allesya kat pasar malam..tetiba dia call cakap soh balik amik dia bawa G klinik..so, aku pun akur ajelah..doktor bagi ubat demam..sakit perut & cirit birit..balik & makan macam biasa..dia masuk tido awal..tetiba cakap badan dia gatal2..aku tengok muka dah bengkak..makin lama makin banyak..so..start keta, pecut G Pandan Indah..hantar G klinik panel plak coz kat situ memang ada rekod selalu cucuk shinkod + piriton *series xreti eja sbb aku bukan doktor..pastu balik umah..dalam kereta dia cakap..badan dia mengigil..

Balik umah, aku selimutkan tebal2..pastu tidokan anak..tetiba dia kata tak tahan dah..gatal sangat..pastu mengigil2..aku rasa badan dia..mak aii..bleh bt telur sesuku masak ni..memang panas sesangat la..tengok jam dah pukul 1.30 am..call pengasuh, minta jaga Allesya jap..terus hantar G Emergency Room HUKM...

Sampai sana, dalam masa 5 minit, dia dah selamat D' injection piriton sekali lagi..plus drip ubat + air...bengkak teruk sangat & dia dah letih..muka dia dah benjol2..sampai kepala..aku tunggu sampai pukul 5 pagi..doktor pantau takut sesak nafas..*jangan pandang remeh pada Allergic...ia boleh membawa maut sebab dia menyempitkan ruang udara sehingga tidak boleh bernafas..Aku berdiri setia kat sisi dia start jam 2 pagi..3 jam langsung tak duduk..dalam ER mana ada kerusi untuk waris..dia kasi katil untuk pesakit jer..

Pastu dah ok sikit..boleh balik..pukul 5.30 pagi..aku mandikan dia dengan air suam + garam bukit..pukul 6 baru boleh lelap kejap..pukul 9 pagi baru sedar..itupun dok termenung..blur tak larat angkat kaki..

Tengok tadi dah beransur pulih...aku terpaksa ke pejabat sebab tak boleh cuti..padahal aku sendiri pun dah rasa nak tumbang ni..

Pekena Cocoa Collagen tu..nampaknya..aku masih mampu bertahan..doa aku moga dia cepat sembuh..selain dari kesian tengok muka dia bengkak2..sedih juga bila tengok dia sakit..sebab dia selalu cergas & sihat..sekali sakit..rasa macam nak nangis jer..

No comments:

Post a Comment