Tuesday, January 4, 2011

Pro and Kontra

  • Entah betul @ tidak ejaan aku untuk tajuk entry tu..lantaklah..bukannya ada orang kisah pun kan...sebenarnya aku bukanlah tension pun..tekanan pun sikit2 la..ditambah lagi dengan buku 2 troli penuh tanpa ada ruang sikit pun terletak elok untuk dikatalog...hadiah tahun baru...huhuhu..almost 200 pcs..itu mungkin akan menjadi antara penyebab juga nape ari ni hati aku tidak berbunga..
  • Aku tak tahu nape aku tak tenang..hati aku rasa macam ada la sikit2 rasa seksa...nak menjerit tapi tak mampu..mulut ni cam kaku jer..kepala dok memikirkan semua persoalan..baguslah hati pun dah turut sama bersetongkol ngan otak..kasi aku bertambah pening..migrain pun nak standby jer nak kuar..
  • Kalau hari2 begini..aku bukan saja bleh slim..tapi terus menjadi rangka..start dari pagi tadi..epal jer yg berjaya aku kunyah..tu pun sebelah..banyak betul persoalannya kan..sampai tak tahu nak jawab mana satu...
  • Itulah kontranya aku ngan orang lain...aku tak pandai nak menipu hati sendiri..bila aku sedih...gembira..sakit @ apa saja..aku tunjukkan..aku tak boleh simpan sendiri..macam ada satu kuasa aneh yang suruh aku luahkan..tapi pada siapa???Lagipun..ada ker orang nak dengar masalah aku ni??
  • Ada ker orang yg betul2 memahami..yg menyakitkan hati banyak...yang akan berada bersama bila ada duit..ada upaya..berduyun2..bila dah tertonggeng sesorang..jawabnya sendiri la ko sampai bebila..
  • Adakah airmata mampu membersihkan jiwa yang berduka??..aku mengharapkan rahmat dari yang Esa...semoga aku berada dilandasan yang betul..tak sampai mau bunuh orang ya..harap2..jangan mulut ngan tangan ni gatal2 nak G maki orang plak..cuma aku ingin katakan..mengapa dan kenapa???seseorang yang aku percaya..membuatkan aku rasa sangat2 kerdil sekarang...
  • Salahnya aku sebab terlalu ingin memberi..menjaga dan merawat bila ada yang terluka..tapi akhirnya aku sendiri yang merana..aku dah makin rasa tawar ati...walaupun maaf sudah diterima tetapi hati ni tetap tidak dapat menerima sepenuhnya...adakala memaafkan itu indah...tapi mampukah aku melakukannya???
  • Semoga sinar itu masih bersama aku..aku harap aku ikhlas...tolonglah hati...jangan la menipu...

2 comments:

  1. uhuks..kenapa ni zu? jgn la sampai tak makan..nnt kurus macam lin lg tak best tau...

    ReplyDelete
  2. Entahla lin..zu memang mcm ni..kalau dah sedey..tengok mkanan pun xlalu..harap2 ati ni cepat sembuh (",)

    ReplyDelete